Saturday, January 15, 2011

Selamat Tinggal 2010..... Pastikan 2011 Lebih Baik...

Assaalamualaikum semua......

Sudah 15 hari 2010 berlalu dan inilah entry saya yang pertama untuk tahun 2011. 
Penghujung 2010, hari-hari yang sangat bermakna saya lalui bersama suami, anak-anak dan keluarga. Mana tidaknya, cuti semester lebih kurang 1 bulan setengah kami gunakan sepenuhnya bersama keluarga setelah berhempas pulas memerah otak melalui 4 bulan kuliah yang sangat-sangat menguji kekuatan mental. 2011, Syahmi memulakan alam persekolahannya di Tadika KEMAS, Kluang, Johor. Alhamdulillah, Syahmi mudah menyesuaikan diri. 

Walaupun 'target pointer' semester lepas tersasar sedikit, ianya tidak mematahkan semangat saya untuk berusaha lagi pada semester 4 ini. Insyallah, yakin boleh! 15 jumlah jam kredit untuk semester ini tidak boleh diambil ringan. Subjek-subjek yang diambil semester ini, boleh dianggap menarik. Subjek-subjek yang sememangnya menarik perhatian saya untuk mengambil 'course' ini, Product Design & Development dan Graphic Engineering & Advance CADD. Satu 'killer subject', Heat Transfer, harap subjek ini tidak merosakkan pointer saya seperti yang berlaku pada semester lepas, thermofluid telah menghancurkan harapan saya. Koku Penerbitan & Kewartawanan, terpaksa dipilih setelah kebanyakan koku lain sudah penuh. "Ehmmm... lepas ni bole jadi reporterlah... hehehehe". Nampaknya, semester ini kesibukan melanda. Sibuk dengan projek-projek mini  dan sibuk dengan 'case study' yang boleh tahan banyaknya. "Tak boleh kerja last minute nih!". 

Untuk program kelas BMFR semester ini, kami sepakat hendak ke Port Dickson. Program 2 hari 1 malam, bersantai-santai sambil membina ukhwah antara rakan sekelas. Terlalu banyak prosedur yang perlu dilalui untuk memohon kelulusan, walaupun sekadar permohonan perkhidmatan bas universiti sahaja. Semoga apa yang kami rancang ini berjaya dilaksanakan dan ucapan jutaan terima kasih buat Ketua Jabatan kami yang sangat prihatin dan sanggup membantu dalam urusan permohonan kelulusan program ini. Semoga berjaya!

Selamat tinggal thermofluid & engineering materials...

             Bapak borek anak rintik                          Mak, Syahmi & Kayyisah

                                  Ujian Musnah - projek buai Abah dan Syahmi


            Syahmi the builder                    Kursus Free - Solidwork 2011 di ILP PG

           Botanical Garden, Melaka                       Hari pertama Tadika KEMAS



Concept Sketching using Google Sketchup Pro Software

Natural Illumination Device... Idea untuk projek PDD.. ok tak?




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...